lördag 28 augusti 2010

GAMLA ORD OCH NÅGRA NYA

avstånd
något jag inte kan förstå
finns du, rör du dig, andas du
eller är du bara ett pulserande begär
enbart en historia vävd i mitt huvud
som sagan över via garibaldi
glittrande, evig och inget annat än en dröm
jag vet att jag även inatt kommer vända mig om
halvt sovande, halvt vaken
och jag kommer sträcka mig efter dig
för att krypa nära nära, lägga armen om dig
och borra in näsan i din nacke
i min önskevärld vänder du dig om vid min beröring
kysser min panna, mumlar "min älskling" och håller om mig
tills jag drömmer lugnt igen
men jag vet att jag även inatt kommer upptäcka
att du inte är där.

jag saknar dig.

1 kommentar:

  1. åh min älskling, min älskling, min älskling, min älskling, min älskling! snart ska du höra de där orden varje morgon, viskade i dina öron medan du halvsover. Då ska du vända dig om och anse att de där dagarna av ensamhet i sängen är än en gång förr i tiden.

    SvaraRadera