tisdag 9 november 2010

SWEDISH INTERNATIONALITEA

Mina damer och herrar, jag har nu satt vart vackra land pa kartan! Swedish internationaliTEA for nagra timmar sen var verkligen en rolig upplevelse! Hela helgen har bestatt av forberedelser, IKEA-besok och matlagning och idag serverade jag 250 kottbullar, 70 kanelbullar, tva enorma ugnspannkakor, tre gigantiska kastruller med potatismos, pepparkakor och lingonsylt till ca 50 internationella studenter. Allt var mycket uppskattat och sarskilt kineserna var valdigt nyfikna, ville ha recept och fascinerades over parlsockret pa bullarna.. Jag visade ett bildspel med bl. a hur en typisk svensk farfar ser ut (snarare hur Sveriges basta farfar ser ut) midsommarfirande, vackra vinterbilder och en bild pa var lilla Pippi Langstrump. Jag har nu gjort min plikt som svensk da jag har spridit lite kunskap som tyvarr ingen vet om Sverige, genom mitt Sverige-quiz. De tror till exempel att vi har Euro, att barnen aker skidor till skolan, att vi ar i en union med Norge och att inkomstskatten ar 53%. Nagra trodde ocksa att det fanns isbjornar i Sverige, tills den sista blev skjuten ar 1956...
Ah, jag har verkligen haft en rolig dag.

1 kommentar: