söndag 27 februari 2011

INTE LÅNGT KVAR

Vi har tillbringat några dagar på stranden i Porto de Galinhas med min pappa som har hälsat på den senaste veckan. För tillfället befinner vi oss i Olinda och känner av pulsen inför den kommande karnevalen i nästa vecka. Jag njuter av färgerna, musiken och glädjen hos alla människor vi ser på gatan. Det är nu bara två veckor kvar tills jag packar väskan och flyger till USA. Jag känner mycket blandade känslor. Jag har växt så mycket under min tid här. Känner mig fylld av liv och känner mig fylld av insikt om saker som är så viktiga för mig att förstå. Jag är så otroligt lycklig över att jag lever och att jag älskar och blir älskad. Vi har fått kaninungar på gården, de ljuvligaste små varelserna man kan tänka sig. Jag är så lycklig över att ha fått lära känna människorna. Barnen. Tänk att just den här platsen skulle märkas ut på min personliga karta. Jag tycker det är så fantastiskt hur livet bara för mig till olika platser och människor! Jag älskar att leva. Jag älskar att älska. Jag är förvirrad och lugn på samma gång. Nu ska jag bara njuta av den sista tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar