lördag 15 januari 2011

DANIEL 3 ANOS

Sista dagen i Vitória. Herregud, brasilianare vet hur man låter... Vi firade lilla söta Daniel och jag blev som vanligt försöksperson för alla de som stolt vill visa upp sina engelska talanger. Inte visste jag att babejk betydde skitstövel (på portugisiska heter det babaca) eller att shou shou betydde hejdå. Däremot kommer den lille nyblivne treåringen fram till mig, tittar på mig med oemotståndliga ögon och säger: Love you, med perfekt uttal... På ena sidan av mig sitter en enorm tjej på arton år som stolt beskriver sig själv som ouäry ouäry ouäry fatt end courääjsy, och på andra sidan står 5 stora män och diskuterar politik med viftande armar. Eller, jag ändrar mitt ordval, de skriker. Och sen ett tjugotal kacklande kvinnor och på det lika många barn som springer runt och gråter och skrattar om vartannat.  När kalaset var slut åkte vi ungdomar in till Praia do Canto för att sätta oss på en bar. Sade adjö till mina nya vänner som alla tillhör Vinces släkt och åkte hem till Thalita, där jag har bott den senaste veckan. Imorn flyger jag tidigt till Recife. Och sen börjar det....

Familjen Rezende


Underbara Thalita och Fox, min nalle den senaste veckan..

Daniels kalas

Parabeeeeens!


Så söta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar