måndag 10 januari 2011

ILHAS DE ABROLHOS

För ett par dagar sen kom vi hem från en liten semester till Caravelas i Bahia. En stad som fått sitt namn från de spanska fartygen som först av alla anlände till Sydamerika. Bilfärden på fem timmar gav mig en smygtitt på det riktiga Brasilien. Otroligt vacker natur - och fattigdom.
Väl framme bodde vi i en liten oas, sov i hyddliknade hus på ett hotell vid stranden och njöt av den goda middagsbuffén och den vackra omgivningen. Jag och Vince åkte ut på havet med en katamaran till Abrolhos-öarna, där vi snorklade i kristallklart vatten bland korallrev, jättesköldpaddor och fiskar i alla regnbågens färger. Det var en fantastisk upplevelse för mig, och så fint att bubbla runt hand i hand under ytan. Stunden då jag lade min hand på en skölpaddas rygg och simmade efter den var magisk!



2 kommentarer:

  1. Vi upplevde en hel del tillsammans, huh!?

    SvaraRadera
  2. 3 världsdelar... :)

    SvaraRadera