tisdag 4 januari 2011

SKRIVET FRÅN BRASILIEN

Var ska jag börja?

Ska jag börja berätta om värmen, eller om de milslånga stränderna? Om den lilla vita hunden, eller om acai? Om brasilianska bikinis, eller om maten som får mig att tro att jag befinner mig i himmelriket? Ska jag berätta om Vince, eller om när jag såg min första livs levande apa? Om familjedrama eller kokosnötsvatten? Om nyår i Guarapari med släkten, om att dansa på den mjuka sanden, om sprutande champagne? Ska jag berätta om min väska som airfrance tappade bort? Om julafton, om en tår av hemlängtan när mamma berättade att dom var insnöade på öland och knäckte nötter? Om det varma välkomnandet, om alla mostrar och fastrar och julbönen, när 40 personer höll varann i hand? Ska jag berätta om barnen, om att kommunicera med leenden och gester, om språket? Om ljumma kvällar, om att få vara tillsammans, om att få känna hans hand i min igen?

Nej, jag vet inte var jag ska börja. Men jag skriver snart igen, lovar. Och till alla er som läser - jag saknar er.

PS: Eira, jag kan ***** nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar