söndag 24 oktober 2010

BACK IN OXFORD

Käraste familj, vänner, pojkvän, kollegor, hemliga beundrare samt övriga filurer. Jag är tillbaka i Ohio sen några dagar. Sen dess har det hänt roliga saker hela tiden. Dagen efter att jag kommit hem så kom The 14th Dalai Lama till den här ytterst lilla staden. Tacka vet jag att Miami University är högt ansett! Att få höra honom prata gjorde mig inte bara starstruck, utan också inspirerad och lycklig, det var lite som terapi. Och han låter så gullig när han skrattar. Innan The Dalai Lama åt vi brunch med några kompisar på ett typiskt diner och jag beställde walnut/chocolate chip/banana pancakes och fick ytterligare en chock av alltings överdrivenhet här. Så enorm mängd med mat. Men jag blev glad! Vi såg också The Social Network, vilket gjorde det så mycket mer intressant att göra det som man gör löjligt många gånger om dagen - logga in på Facebook - då man fick veta historian bakom grundandet. Igår åt vi mexikanskt, jag tog en Quesadilla del Mar som var precis lika god som den låter, och efter det gick vi till en salsa/reggaeton club som hålls en gång i månaden. Det var grymt kul och den här gången kände Vince nån vakt så jag slapp få två förnedrande feta svarta kryss på mina händer som talar som att jag inte får dricka. Idag åkte vi till en enorm supermarket som säljer mat från världens alla hörn (skandinavien hade en egen hörna, min lycka var gjord då jag plockade på mig marabou, drottningssylt, daim, pepparkakor, pärlsocker och våffelsmet) för att shoppa loss med Maria för den brasilianska nationaliTEA eftermiddagen på måndag. Varje måndag har nämligen de internationella studenterna på Miami en träff då de turas om att laga storkok med mat från deras land. På måndag är det alltså dags för Brasilien! Vi har shoppat bönor, ris, frukt, kött, kokosvatten mm och ska imorn laga mat för ca 60 pers...
Misströsta ej, snart kommer en berättelse om dagarna i min nya kärlek - New York. Nu ska jag laga kycklinggryta, lyssna på P1 och gosa med Zeus.

Massor med kärlek till er därhemma, eller var ni än befinner er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar