onsdag 13 oktober 2010

MOTION I USA

Min motion här i USA består av några få aktiviteter. Springa efter Zeus när han jagar ekorrar när vi är ute på promenad, och den delikata, oerhört kaloriförbrännande sporten "massera-stressad-pojkvän-när-han-pluggar-till-sin-tenta" (idag franska). Den senare är kanske mer av en militärövning då den utförs under order - han verkar nämligen inte kunna plugga om inte nån passar upp på honom likt en kvinna i ett harem. Ja, lite så är det, förutom att han inte ligger och äter vindruvor. En till motionerande aktivitet, eller ja - jag svettas iallafall av det - är att åka till Kroger (tänk ica maxi) och handla. Jag går där med min vagn bland tusen meter höga ställningar och letar efter bakpulver i 30 minuter, försöker hitta vanlig pålitlig falukorv och nåt som kan liknas vid matlagningsgrädde. Känslan av att vara hopplöst o-orienterad i ett matvaruimperium är minst sagt stressande, och svettigt. Och när jag är påväg att haffa en tjej som jobbar där för att be om hjälp ler hon och typ viskar fram med en mystisk, otolkbar röst: "I like your boots....", medan hon går förbi mig. Jag kommer helt av mig och börjar istället en ny taktik - be söta gamla tanter om hjälp. En efter en leder de mig till bakpulvret, falukorven och nåt som kan liknas vid matlagningsgrädde och jag kan slappna av och känna mig nöjd efter ett riktigt hårt träningspass.

Nu ska jag kila till kofenya och plugga lite på min distanskurs från svea rike, och även lägga upp bilder från helgens äventyr i Cleveland. Puss på er alla där hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar