torsdag 7 oktober 2010

KOFENYA

Sitter på café kofenya precis vid vårt hus. Ett café som har skön, lite storken-aktig inredning, personlig dekoration, skön personal och idag spelade de tillochmed Beirut, herre min skapare. Mycket positiv överraskning då jag knappast trodde att amerikanera visste vad Beirut var, varken musikaliskt eller geografiskt... Dessutom har de här världens godaste iced flavoured latte med vanilj och hallon, yummmm. Och jag har en ny last gott folk. Corn Rum Muffin, en muffin som är gjord på majsmjöl. Låter sjukt äckligt men icke, det är en mycket potentiell grundare av en blivande fetma à l'americaine (må detta aldrig ske).

I övrigt bor det bara och endast studenter i denna lilla stad. Jag har inte sett ett enda barn. Än mindre en pensionär. Här inne just nu sitter bara studenter, ivrigt diskuterande eller med sina macbooks uppslagna. Nyss kom två killar som pluggar kulturantropologi fram till mig och intervjuade mig om kofenya och caféer i allmänhet och jag blev mycket lycklig över att få breda på om vår fina fika-kultur vi har hemma i Sverige.

Den här helgen kommer bli spännande. Imorn bilar vi upp till Cleveland och Vinces värdfamilj från hans highschool-year och jag kommer få uppleva mitt allra första bröllop! (inte mitt egna tyvärr mamma, du får vänta ett tag till...)

Sist men inte minst, världens största grattis till världens finaste lillasyster på 9-års dagen. Önskar jag kunde vara med dig idag!

1 kommentar: