måndag 13 september 2010

HAVET OCH JAG

Jag älskar hav. Jag kan stå, ligga eller sitta och titta ut eller lyssna på havet föralltid. Jag är uppväxt med hav. Jag har seglat på havet varje sommar och båda sommarhusen ligger vid havet. Havet kan ligga stilla och mörkt, lika djupt som ett hjärta fyllt av hemligheter. Havet kan leka, med vågor som reser sig, färdas ikapp, slår över klippor. Havet kan glittra i soluppgång och solnedgång, tusentals små gyllene diamanter som viskar om något hoppfullt och vackert. Havet är min definition på frihet.

Nu kommer snart bilen som kör oss till Cervo, tre timmar härifrån, vid kusten. Varje sommar måste jag få tillbringa tid vid havet för riktigt känna att det är semester och för att kunna slappna av. Alltså börjar min egentliga semester idag. Ta hand er därhemma, jag saknar er allihop! Här är några bilder från förra sommaren i Cervo. Jag står på takterassen till huset, som ligger precis vid kyrkan och mosaiktorget. Åh jag längtar!

1 kommentar:

  1. owowoowowow wow so beautiful places,,
    vad gör du Josefin i sån hära vackra platser? önskar dig bästa tider.. ha det sååå kul..

    SvaraRadera