söndag 12 september 2010

NJUTA

Jag är så avslappnad. Jag bor uppe i bergen utanför Turin och luften här uppe är så mycket friskare än den otroligt förorenade luften inne i stan. På morgnarna vaknar jag, går ut i morgonsolen, tittar ut över dalen, tar ett djupt andetag och tänker att så här ska jag bo någon gång. Frihetskänslan, naturen, lugnet. Skillnaden på hur jag känner mig nu jämfört med några dagar sedan då jag fick nån slags mental utmattningsfeber varje eftermiddag är enorm. Jag tycker så mycket om den här familjen, mamman är så himla rolig och supersnygg och elegant (trots sin mogna ålder) och hennes båda döttrar är underbara. Federica och jag delar samma passion för att ta det lugnt, filosofera och laga mat vilket gör att vi är som gjorda för varandra. Huset är helt fantastiskt. Med ytor som ger plats för tankar, enorma fönster, smakfullt vald inredning och lugna, djupa färger är det för mig ett drömhus. Farmor, jag vet att du skulle älska det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar